dilluns, 31 de maig del 2010

GLIDER (Flight without engine)

A glider is an aircraft heavier than air that has no engine, but with their large wings can be kept in the air. His buoyancy come solely from the resulting overall aerodynamics. Can glide long distances at high speed with a minimum loss of height in between.
At the beginning of the flight are driven by an airplane using a cable, which is expulsed when reach the required height. After the plane landed and the glider is released, taking advantage of areas with hot air for not losing height and continue flying.
The practice is often called gliding. Some gliders, known as motor gliders are used for gliding and soaring as well, but have engines which can, in some cases, be used for take-off or for extending a flight. Gliders have also been used for military purposes and for research.
A glider's competition:

COET


Un coet és un grup autònom propulsat per la força de reacció creada mitjançant l’expulsió de massa en una direcció determinada. Els coets es coneixen per la seva aplicació en l’astronàutica, ja que són l’únic mitjà per posar objectes en òrbita fora de l’atmosfera terrestre. Un coet adquireix velocitat gràcies al fet d’expulsar una part de la seva massa a l’exterior, cosa que genera una força en direcció contrària a la força d’expulsió.
Els combustibles usats en els coets són naturals i diversos. Des de derivats del petroli com el querosè fins a productes com l’ hidrogen líquid. També han de portar un producte oxidant en quantitat necessària per poder cremar el combustible. Al conjunt de combustible i oxidant d’un coet s’anomena propergol. La massa del propergol acostuma a representar més del 90 % de la massa del coet.
Usos dels coets:
- ús militar
- ús civil
El primer cop que va ser utilitzat va ser al 1232 a la Xina.


dijous, 27 de maig del 2010

HELICOPTER

The helicopter is an aircraft propelled by an engine. It consists of a set of rotating wings , located at the top of the device. In s.XV, Leonardo da Vinci designed a machine with the objective of get a vertical flight. Years later, with the development of technical and scientific knowledge, new designs were developed to achieve this. It was not until 1906 that Jacques and Louis Breguet began experimenting with propellers for helicopters and in 1907 built the Giropla No. 1, he got up the flight with a pilot 0.6 feet for a minute. The same year the French inventor Paul Cornu designed and built a helicopter that was stable. In November 1907 it took off, manned by its inventor, 0.3 m for 20 seconds. He made several more flights but eventually abandoned the project.


Uses of helicopters:




- Aerial ambulance.




- Rescue operations.




- Help for firefighters.




- Attack helicopters.




- Load helicopters.

SOLAR IMPULSE



Solar impulse no és un avió, sinó que és un projecte per a construir-ne un que només utilitzi l'energia solar per volar tant de dia, com de nit. Aquest projecte està dirigit per Bertrand Piccard y André Borschberg. El pes de l'avió serà de 1500 kg i les seves ales tindràn una envergadura de 61 metres, degut a la gran superficie que es requereix per instal·lar les cèl·lules fotovoltaiques.
El projecte aspira a aconseguir donar la volta al món en aquesta aeronau sense fer cap escala i mitjançant energies renovables i combustible fòssil l'any 2011. Va començar l'any 2005 amb un cost previst de 90 milions de dòlars i els primers vols es van realitzar l'any 2009.

Us deixem amb un vídeo del primer vol realitzat:

dilluns, 17 de maig del 2010

AVIÓ


Un avió és una aeronau més pesada que l'aire capaç de volar per l'atmosfera. Conté un cos, en la part frontal del qual es troba la cabina de comandament i a la part restant del cos hi viatgen passatgers o càrrega, unes ales que sostenten l'avió a l'aire, i una cua que en permet una millor maniobrabilitat i estabilitat.

Per l'ús a que es destinen es poden classificar en avions de passatgers, de càrrega, militars (caces, bombarders, espia...), d'acrobàcia, apagafocs, etc.. Pot estar propulsat per un o més motors, situats al cos o a les ales de l'avió segons el model, o bé no tenir motor (en aquest cas l'avió és un planador).
Parts de l'avió:
-ALA: És una superfície que sostenta l'avió en l'aire a causa de l'efecte aerodinàmic i contraresta l'acció de la gravetat. A les ales també es troben els compartiments de combustible. N' hi ha diversos tipus: Simitarra, delta, doble delta, canard, fletxa, fletxa invertida, gavina.
-BUC: És el cos de l'avió en el qual es troben la cabina de passatgers i la de comandaments i els compartiments de càrrega. El seu principi de funcionament es basa en la força aerodinàmica que actua sobre les ales.
-SISTEMES DE CONTROL: Són totes les parts mòbils de l'avió que en ser utilitzades canviant-les de posició, provocaran un efecte aerodinàmic.
-GRUP MOTOPROPULSOR: Són els motors que té l'avió per obtenir la propulsió que requereix per seguir un curs frontal, contrarestant l'efecte del vent.
-TREN D'ATERRATGE: Són uns dispositius mòbils i retràctils de l'aeronau que serveixen per evitar que la part inferior tingui contacte amb la superfície terrestre.

DIRIGIBLE

Un dirigible és un aeròstat amb propulsió i capacitat de maniobrar per poder ser controlat lliurement. És més lleuger que l'aire i això li permet propulsar-se per l'aire mitjançant timons i hèlices. Té una forma de globus ovalat per oferir una menor resistència aerodinàmica en l'avanç.
Una de les principals marques de dirigibles és Zèppelin, que construeix aeronaus rígides.
Les aeronaus es classifiquen en:
-Rígides: Tenen plens esquelets interns però van desaparèixer de la circulació i el transport a causa d'uns quants accidents importants durant la primera meitat del segle XX.
-Semirígides: Són una mica més grans i tenen forma de suport intern.
-No rígides: Són els globus, aeronaus petites sense esquelets interns.

El dirigible era la primera aeronau que podia controlar el vol, però aixó també tenia els seus desavantatges. L'hidrogen, un dels gasos més inflamables del món,
tenia el perill de la seva combustió i causava molta inseguretat
Tot i que avui en dia encara s'utilitzen, només es fan servir en certes aplicacions.

dimarts, 4 de maig del 2010

GLOBUS DE GAS


També es coneix com a charlière pel seu inventor Jacques Charles. És un globus format per una funda prima i tensa, feta de làtex o teixit de seda amb hule, per exemple. És omplert amb gas, que crea una densitat inferior a la de l'aire que envolta el globus i per tant crea empenyiment aerostàtic. Per aquest gas, s'utilitzen principalment l'hidrogen i l'heli, però normalment es prefereix l'heli, ja que és el gas noble més lleuger i no és inflamable.
El primer globus de gas va realitzar el seu primer vol al 1789. Per sort, no portava passatgers, ja que es va rebentar quan va arribar a una altitud massa alta. Al cap d'uns mesos, es va realitzar el primer vol tripulat. Els globus de gas van ser populars un temps, fins la aparició del vol amb motor. Els globus de gas podien volar més alt i més ràpid que els d'aire calent, però eren més perillosos a causa de la gran quantitat de hidrogen inflamable que portaven dins.

LLEVANT (Unmanned Aerial Vehicle)

És una aeronau que vola sense tripulació humana a bord. Es fan servir normalment en funcions militars. Per a poder distingir els UAV dels míssils, un UAV es defineix com un vehicle sense tripulació reutilitzable, capaç de mantenir un nivell de vol controlat i propulsat per un motor d'explosió o de reacció.
Hi ha molta varietat de formes, mides, configuracions i característiques en el disseny dels UAV.
Antigament els UAV eren simplement avions pilotats remotament, però cada vegada més s'està utilitzant el control autònom dels UAV. S'han creat dos tipus de UAV: els que són controlats des d'una ubicació remota, i els que volen de forma autònoma sobre la base de plans de vol preprogramats usant sistemes més complexos d'automatització dinàmica.
Actualment, els UAV militars realitzen tant missions de reconeixement com d'atac.
L'exemple més antic va ser desenvolupat després de la Primera Guerra Mundial, i es va utilitzar durant la segona.

dilluns, 3 de maig del 2010

PRESENTACIÓ

Bon dia, sóc la Clàudia i en aquest bloc us explicaré els tipus de vehicles aeris que hi han, des del típic avió fins al vehicle aeri més extrany que hi ha. També us explicaré qui són els seus creadors i com funciona el seu motor. Us informaré també dels primers vehicles aeris que hi havien i de com alguns han progressat fins a convertir-se en els de l'actualitat. Podreu veure també alguns imatges i alguns accidents que han passat al llarg de la història. Espero que us agradi!